Ελληνιστική και Ρωμαική Περίοδος

 

Ελληνιστική Περίοδος
Τα Αλεξανδρινά Χρόνια
Βαθιά επηρεασμένη η εποχή πλέον από την δράση του Κορυφαίου Έλληνα Ηγέτη Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο Ελληνικός κόσμος μετά τον θάνατο του θα εισέλθει σε μία νέα περίοδο για 300 ολόκληρα χρόνια περίπου. Εκείνη την περίοδο η Ελλάδα κι όλες οι αποικίες της θα καταφέρουν να δημιουργήσουν «ενιαίους» κόσμους και μέσω της επικοινωνίας με την «μητέρα» πατρίδα ο ελληνισμός θα καταφέρει να διαδοθεί εκ νέου στις Ελληνικές πόλεις που είχαν δημιουργηθεί από τον Ελληνικό αποικισμό. Θα μπορούσαμε να πούμε πως ο Μέγας Αλέξανδρος κατάφερε να ανανεώσει τον κόσμο αφού κατάφερε να μεταφέρει τον πολιτισμό σε ελληνικές πόλεις που είχαν αποκοπεί για χρόνια από τον «πυρήνα», την Ελλάδα.

Είναι μια σημαντική Περίοδος που δυστυχώς δεν έχει εκτιμηθεί όσο της αξίζει και θα πρέπει να σημειωθεί πως είναι η εποχή που σημαντικό ρόλο θα παίξει το κάλλος. Αυτό μπορούμε να το δούμε και από την τέχνη η οποία φαίνεται να αλλάζει από το στυλ των κλασικών χρόνων. Τώρα σημαντικό ρόλο παίζει η διακόσμηση. Οι τέχνες εξελίσσονται κι έτσι δημιουργούνται νέα εκπληκτικά και μοναδικά έργα. Αυτή είναι η Ελληνιστική Περίοδος που θα διαρκέσει από το 323 ως το 30 π.Χ.

Ο Κολοσσός της ΡόδουΚατά τους Ελληνιστικούς χρόνους η πόλη της Ρόδου στο ομώνυμο νησί έχει δημιουργηθεί ήδη. Σύμφωνα με τον μύθο ο Θεός Ήλιος θα σώσει το νησί από μία μεγάλη επιδρομή κι έτσι προς τιμήν του θα ανεγερθεί το 304 π.Χ. ένα γιγαντιαίο άγαλμα συνολικού ύψους 33 μέτρων!! Αυτό θα καταφέρει να γίνει ένα από τα Επτά θαύματα του κόσμου και για 60 ολόκληρα χρόνια θα έστεκε όρθιο. Ο γλύπτης Χάρης έχει καταφέρει να δημιουργήσει τον Κολοσσό της Ρόδου. Το άγαλμα θα σταματήσει να στέκει όρθιο ύστερα από σεισμό που θα πλήξει την περιοχή κι ύστερα από πολλά χρόνια τελικώς θα πωληθεί από τους Σαρακηνούς. Το λαμπρό αυτό κτίσμα θα φτάσει στο τέλος της ζωής του κι ο Ελληνικός πολιτισμός θα έχει πάθει σημαντική φθορά από τους Βαρβάρους για άλλη μια φορά!

Ένα θέμα που έπρεπε να λυθεί ήταν το πώς θα έπρεπε να μοιραστεί η αχανής Μακεδονική Αυτοκρατορία. Αυτό το πρόβλημα λύθηκε με την δημιουργία 4 μεγάλων Βασιλείων. Τα Βασίλεια των Πτολεμαίων στην Αίγυπτο, των Σελευκιδών στη Συρία, των Ατταλιδών ή Περγάμου στη Μικρά Ασία και των Αντιγονιδών ή Μακεδονίας στη Μακεδονία. Η έννοια πόλη-κράτος που από την εποχή του Φιλίππου το Β΄ άρχισε να καταρρέει κατά τους ελληνιστικούς χρόνους φαίνεται πως εγκαταλείπεται πλήρως. Η εξελικτική αυτή πορεία θα είναι καθοριστική για την ιστορική συνέχεια όχι μόνο της συγκεκριμένης περιοχής αλλά και ολόκληρου του κόσμου και θα είναι η αρχή για μια σειρά οριστικών αλλαγών που θα καθορίσουν τα πραγματικά σύνορα του Ελληνικού πολιτισμού.

Ένα αντικείμενο που έχει στις μέρες μας καταφέρει να στρέψει το βλέμμα όλης της ανθρωπότητας πάνω του είναι αυτό που ονομάστηκε «Μηχανισμός των Αντικυθήρων»! Ανακαλύφθηκε σε ναυάγιο κοντά στα Αντικύθηρα κι έτσι πήρε και το όνομα. Το αντικείμενο αυτό κρύβει για 2000 ολόκληρα χρόνια τα μυστικά της χρήσης του. Θεωρήθηκε αστρονομικό όργανο αλλά η χρήση του φαίνεται να είναι ακόμα μεγαλύτερη αφού πλέον είναι γνωστό πως ήταν και ημερολόγιο καθώς και υπολόγιζε τις κινήσεις του Ήλιου και τις Σελήνης, τις φάσεις τους και τις εκλείψεις τους. Καθόλου απίθανο μάλιστα να περιείχε και πλανητάριο. Από αυτό το αντικείμενο μπορούμε να διαπιστώσουμε πως η Ελλάδα εκτός από τις τέχνες και τα γράμματα έχει καταφέρει να αναπτυχθεί και στην επιστήμη!

Αφροδίτη, Πάνας κι ΈρωςΧωρίς αμφισβήτηση μοναδικό έργο της εποχής αποτελεί το σύμπλεγμα της Αφροδίτης, του Έρωτα και του Πάνα. Η σκηνή δείχνει τον Πάνα να πλησιάζει την Αφροδίτη η οποία ετοιμάζεται να πάρει το λουτρό της και εκείνη τον απειλεί ή τουλάχιστον προσποιείται πως τον απειλεί με το σανδάλι της. Παράλληλα ο έρωτας με μορφή μικρού παιδιού προσπαθεί να τον απομακρύνει. Οι Ρεαλιστικές λεπτομέρειες, η κίνηση και ένας μεγάλος συνδυασμός στοιχείων κάνουν το έργο να είναι ένα από τα κορυφαία της Ελληνιστικής εποχής.

Λίγο πριν το τέλος της Ελληνιστικής Περιόδου θα ταξιδέψουμε στην Αίγυπτο και θα συναντήσουμε την τελευταία Βασίλισσα της Ελληνιστικής Περιόδου της Αιγύπτου. Το 69 – 30 π.Χ. θα ζήσει η ελληνικής καταγωγής Κλεοπάτρα η οποία ήταν άμεσος απόγονος του στρατηγού του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Πτολεμαίου του Α΄ του Σωτήρος, είχε δηλαδή καταγωγή συγκεκριμένα από την Μακεδονία. Η Κλεοπάτρα θα ζήσει σε μια εντονότατη περίοδο όχι μόνο για την Αίγυπτο στην οποία βασίλευσε αλλά και για ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο λόγω της επεκτατικής τάσης ενός νέου πολιτισμού.

Βεβαίως τα χρόνια από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου έχουν περάσει κι η Ελλάδα βρίσκεται σε μια περίεργη κατάσταση. Μπορεί λοιπόν να είναι μια καλή εποχή για τις τέχνες ωστόσο όλος ο ελληνικός κόσμος είναι αποδιοργανωμένος τόσο οικονομικά όσο και στρατιωτικά. Η Βαθύτατη κρίση που περνάει η Ελλάδα θα την κάνει να είναι ένας εύκολος στόχος για αυτόν τον νέο πολιτισμό που έρχεται από την Ρώμη. Βαθιά επηρεασμένος από τον Ελληνικό πολιτισμό ο Ρωμαϊκός, δεν θα αργήσει να φέρει νέες συγκρούσεις οι οποίες παράλληλα με την παρακμή των βασιλείων που προήλθαν από την Μακεδονική Αυτοκρατορία, πολύ γρήγορα θα κάνουν τον Ελληνικό Κόσμο να βρεθεί κάτω από την κυριαρχία της ιδιαίτερα σκληρής Ρώμης. Καθ’ όλη τη διάρκεια της Ελληνιστικής Περιόδου στην Ελλάδα παρατηρείται έντονη δράση των Ρωμαίων κι όταν το 30 π.Χ. λίγο πριν την γέννηση του Ιησού Χριστού ο Οκταβιανός καταφέρνει να πάρει στα χέρια του τον έλεγχο της Ρώμης, φτάνει στο τέλος κι επίσημα η Ελληνιστική Περίοδος. Η Ρωμαϊκή Περίοδος έχει ξεκινήσει!

Ρωμαϊκή Περίοδος
Από το 30 π.Χ. ως και το 324 μ.Χ. η Ελλάδα θα βιώσει μια σχετικά έντονη περίοδο κατά την οποία συχνά θα περνάει διάφορες κρίσεις. Ωστόσο εκείνη την περίοδο θα συμβούν Κορυφαία γεγονότα με ανώτερο την διάδοση του Χριστιανισμού. Ο Χριστιανισμός θα φτάσει στην Ελλάδα και από τότε μέχρι και σήμερα θα αποτελεί την επίσημη θρησκεία όλων των Ελλήνων!

Σημαντικό είναι το γεγονός πως υπό την Ρωμαϊκή Κυριαρχία αλλάζει όλος ο τρόπος ζωής των Ελλήνων. Οι Ρωμαίοι θέλουν όλες οι επαρχίες να λειτουργούν σύμφωνα με το Ρωμαϊκό Κοινωνικό Σύστημα. Η επιρροή αυτού του πολιτισμού που αδιαμφισβήτητα αποτέλεσε έναν από τους σημαντικότερους στην αρχαιότητα ο οποίος όμως δεν κατάφερε να αγγίξει τις αξίες, την πνευματικότητα και το ηθικό των Ελληνικών πολιτισμών, σε συνδυασμό με τα εκπληκτικά επιτεύγματα των Ελλήνων τα προηγούμενα χρόνια, συντελούν για την ανάπτυξη ενός νέου καλλιτεχνικού, πνευματικού και θρησκευτικού φαινομένου το οποίο ονομάζεται «Ελληνορωμαϊκός Πολιτισμός»!

Στην Αθήνα πολλά και σημαντικά μνημεία θα δημιουργηθούν, με την Ρωμαϊκή Αγορά να είναι ένα από τα σημαντικότερα και γνωστότερα, τμήμα της οποίας σώζεται μέχρι και τις μέρες μας. Η εξαιρετική κατάσταση στην οποία βρίσκεται παρά την φθορά του χρόνου κάνει την «Πύλη / Αψίδα της Αρχηγέτιδος Αθηνάς» ένα από τα Κορυφαία μνημεία της εποχής! Χαρακτηριστικά δείγματα του πολιτισμού της εποχής είναι και τα περίφημα υδραγωγεία που και στην χώρα μας με την επίδραση της Ρωμαϊκής Κυριαρχίας είναι αρκετά.

Την συγκεκριμένη εποχή θα δημιουργηθούν πολλά σημαντικά και μοναδικά έργα από μεγάλους καλλιτέχνες της εποχής. Η τέχνη δείχνει να έχει κάνει στροφή άλλωστε όπως όλοι σχεδόν οι τομείς του Ελληνικού Πολιτισμού. Αυτό αποτελεί μια εξελικτική πορεία που έγινε χάρη στην επίδραση της Ρώμης.

Ο ΑποξυόμενοςΘα επιστρέψουμε πάλι πίσω στην Κλασική και στην Ελληνιστική εποχή και θα πάμε να γνωρίσουμε τον Λύσιππο της Σικυώνος. Ο Λύσιππος γεννήθηκε σε μια σημαντική αρχαία πόλη που ονομαζόταν Σικυών κι η οποία στις μέρες μας είναι γνωστή με το όνομα Κιάτο. Η αρχαιότατη αυτή πόλη κατάφερε να σημαδέψει τις τέχνες της Ελλάδας καθώς γέννησε όχι μόνο την Τραγωδία αλλά και την Ζωγραφική η οποία θεωρείται πως τελειοποιήθηκε σε αυτόν τον τόπο. Εδώ θα γεννηθούν πολλοί σημαντικοί άνθρωποι που θα επηρεάσουν τις τέχνες και θα βάλουν την σφραγίδα τους στον Ελληνικό πολιτισμό. Ένας από τους σημαντικότερους είναι ο Λύσιππος ο οποίος αποτελεί κορυφαίο γλύπτη της εποχής. Κατάφερε μάλιστα να γίνει προσωπικός γλύπτης του κορυφαίου Έλληνα ηγέτη Αλεξάνδρου του Μέγα! Εκατοντάδες είναι τα έργα τα οποία έφτιαξε κι ένα εξ’ αυτών είναι ο «Αποξυόμενος» ο οποίος θα κατασκευαστεί μάλλον την Αλεξανδρινή / Ελληνιστική εποχή. Ο Αποξυόμενος θεωρείται μάλιστα ένα κορυφαίο γλυπτό καθώς συμβολίζει την εξέλιξη της γλυπτικής στα μετέπειτα χρόνια. Είναι ο πρόδρομος στην γλυπτική και πλαστική της Ελληνιστικής Εποχής.

Εύλογα θα μπορούσε κάποιος να έχει το ερώτημα με το ποια η σχέση ενός έργου της Κλασικής – Ελληνιστικής περιόδου με την Ρωμαϊκή Περίοδο. Δυστυχώς από τα εκατοντάδες έργα του Λυσίππου δεν κατάφερε να διασωθεί κανένα. Ωστόσο κατάφερε να διασωθεί περίφημο Ρωμαϊκό αντίγραφο κάτι που συνέβη φυσικά και σε άλλα γλυπτά. Η κίνηση αυτή τελικώς ήταν σωτήρια όπως φαίνεται και χάρη σε αυτό το γεγονός έχουμε τώρα καταφέρει να γνωρίσουμε πολλά αντικείμενα της τέχνης όπως τον Αποξυόμενο.

Η παρακμή της Ρώμης θα έρθει σύντομα. Από την μια οι κρίσεις να ξεσπούν από την μια επαρχία στην άλλη, από την άλλη η σκληρή αντιμετώπιση που είχε απέναντι στους λαούς που είχε υποτάξει και αυτά σε συνδυασμό με ένα σωρό προβλημάτων οικονομικών αλλά και διοικητικών θα συντελέσουν στην γενική παρακμή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Πριν από αυτό όμως η Ελλάδα θα γνωρίσει μια νέα μοναδική θρησκεία. Η νέα αυτή θρησκεία θα καταφέρει να κερδίσει ολόκληρο τον Ελληνισμό καθώς κι η ίδια πορεύεται με το μήνυμα της αγάπης και της ειρήνης. Θα στηρίξει τους Έλληνες κι οι ίδιοι οι Έλληνες θα στηριχτούν πάνω σε αυτή για τα δύσκολα χρόνια που θα έρθουν αρκετά χρόνια αργότερα. Ο Απόστολος Παύλος γνώριζε πως με την επίσκεψη του στην Ελλάδα θα καταφέρει να κερδίσει τους Έλληνες και θα τους κάνει να γνωρίσουν τον Χριστιανισμό!

Τα Χριστιανικά Χρόνια
Όταν ο Απόστολος Παύλος θα βρεθεί στην Αθήνα το 50 περίπου μ.Χ., θα βρει τους κατοίκους σε έντονη θρησκευτική κρίση. Οι Ρωμαίοι άλλωστε άφηναν την ελευθερία στους ανθρώπους να διατηρούν τις θρησκείες τους κάτι που δεν έγινε με τον Χριστιανισμό όμως καθώς θεωρήθηκε πως απειλεί την Ρώμη! Οι Αθηναίοι μάλιστα θα έχουν δημιουργήσει βωμό στον «Άγνωστο Θεό» (ίσως και παραπάνω από έναν). Αυτό οφείλεται στο γεγονός της επιρροής της Ρώμης ίσως αλλά είναι γεγονός πως οι Έλληνες πάντα στηριζόντουσαν και αγαπούσαν την θρησκεία τους. Η θρησκεία ήταν τρόπος ζωής στην καθημερινότητα κι είχε καταφέρει να βρίσκεται στο νου, στην σκέψη, στο μυαλό, στην καρδιά και στην ψυχή των Ελλήνων!

Ο Απόστολος Παύλος στην ΑθήναΟ Άγνωστος Θεός θα αποτελέσει για τον Απόστολο Παύλο έμπνευση για να ξεκινήσει το έργο του το οποίο είναι πολύ δύσκολο την συγκεκριμένη στιγμή. Βρίσκεται σε ένα μέρος που γέννησε έναν τεράστιο πολιτισμό, που κατάφερε να αγγίξει το άπιαστο και γέννησε πρόσωπα που άλλαξαν την ιστορία και κατάφεραν να δημιουργήσουν! Από την αρχή οι Αθηναίοι κατάλαβαν πως έρχεται για να διδάξει και αυτό τους αρέσει. Αυτός είναι κι ο λόγος που θα τον καλέσουν στον Άρειο Πάγο να διδάξει. Ο λόγος του θα είναι ζεστός, θα μιλήσει για νέα πράγματα κυρίως και θα κερδίσει την εμπιστοσύνη τους. Πολλοί Αθηναίοι, όταν θα ακούσουν για την ανάσταση των νεκρών θα του πουν «ἀκουσόμεθά σου πάλιν περὶ τούτου» με λίγα λόγια «θα σε ακούσουμε πάλι για αυτό». Βεβαίως ήταν ειρωνική φράση, πέρα όμως από αυτό θα υπάρξουν Αθηναίοι που θα πιστέψουν.

Μέσα στους Αθηναίους που θα πιστέψουν είναι ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης. Από τα χείλη του θα έχει ακουστεί η φράση «ή Θεός πάσχει ή το παν απόλλυται» όταν ξαφνικά θα δει τα πάντα να σκοτεινιάζουν γύρω του και Μέγας σεισμός να γίνεται. Αυτό το σημείωσε και το επαλήθευσε όταν του είπε ο Απόστολος Παύλος πότε σταυρώθηκε ο Ιησούς Χριστός. Ο Άγιος Διονύσιος θα πιστέψει αμέσως μαζί με αρκετούς άλλους μέσα σε αυτούς και μια γυναίκα ονόματι Δάμαρις. Σαν πρόσωπο ο Άγιος αποτελούσε, πριν γίνει Χριστιανός ένα πρόσωπο με υψηλή κοινωνική θέση καθώς ο ίδιος ήταν Αρεοπαγίτης δηλαδή μέλος του Ανώτατου Δικαστηρίου του Αρείου Πάγου. Από την στιγμή που θα δεχθεί τον Χριστιανισμό θα γίνει Επίσκοπος της πόλης και μετά τον θάνατο του θα γίνει Πολιούχος των Αθηνών. Η Αθήνα λοιπόν που γέννησε την σοφία θα δεχτεί ως Πολιούχο έναν Άγιο κάτοχο Μεγάλης Σοφίας κι αυτό είναι κάτι που θα σφραγίσει την ιστορία του ελληνισμού και την διάδοση του Χριστιανισμού στον Ελληνικό Κόσμο.

Προχωρώντας πιο μπροστά θα φτάσουμε σε ένα Ελληνικό νησί. Σε αυτό το νησί το 94 μ.Χ. μέσα σε μια σπηλιά ο Άγιος Ιωάννης θα συνομιλήσει με τον Θεό κι έτσι θα καταφέρει να καταγράψει το Προφητικό και Κορυφαίο Βιβλίο της Χριστιανοσύνης που φέρει το όνομα «Αποκάλυψη του Ιωάννη»! Η Πάτμος θα είναι ένα από τα λιγοστά μέρη που θα ακουστεί η φωνή του Θεού και σύμφωνα με την παράδοση τουλάχιστον, οι 3 σχισμές που θα δημιουργηθούν μέσα στην σπηλιά και από τις οποίες θα ακουστεί η φωνή του, συμβολίζουν την Αγία Τριάδα. Το γεγονός αυτό θα κάνει την Πάτμο το «Νησί της Αποκαλύψεως» και έναν Ιστορικό Θρησκευτικό χώρο.

Πριν η Ρωμαϊκή Περίοδος κλείσει αξίζει να σταθούμε στον Μεγάλο Άγιο της Μακεδονίας μας, τον Μεγαλομάρτυρα Δημήτριο (280 – 304 μ.Χ.). Ο ίδιος κατάγεται από αριστοκρατική οικογένεια της Θεσσαλονίκης και μάλιστα αν και νέος θα καταφέρει να φτάσει ψηλά στις βαθμίδες του Ρωμαϊκού στρατού μέχρι που έγινε και Χριστιανός. Αυτή του η κίνηση κι ύστερα δε από την νίκη του μαθητή του Νέστωρα έναντι ενός ειδωλολάτρη θα εξοργίσει τον Γαλέριο και έτσι ο Δημήτριος θα δολοφονηθεί με λογχισμό ο δε Νέστορας θα αποκεφαλιστεί. Στην Αγιογραφία ο Άγιος Δημήτριος αρχικά θα παριστάνεται όρθιος, ντυμένος με την στολή του. Ωστόσο το θαύμα του Οκτωβρίου του 1207 στην Θεσσαλονίκη όπου σύμφωνα με την παράδοση θα δολοφονηθεί ο πολιορκητής της πόλης Ιωαννίτζης που ήταν Τσάρος των Βουλγάρων από τον ίδιο τον Άγιο Δημήτριο θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο ο Άγιος θα εμφανίζεται στις αγιογραφίες. Εκ τότε παριστάνεται καθήμενος σε κόκκινο άλογο να πατά τον «άπιστο». Όχι άδικα λοιπόν ο Άγιος Δημήτριος θα αποτελέσει τον Πολιούχο της λαμπρής πόλης της Θεσσαλονίκης καθώς με το γεγονός αυτό φάνηκε αυτόματα πως είναι κι ο φρουρός της.

Οι κρίσεις που έχουν δημιουργηθεί στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία από τον 2ο κιόλας αιώνα μ.Χ. φέρνουν όχι μόνο την παρακμή αλλά και τεράστιες εσωτερικές κόντρες. Επί εποχής του Διοκλητιανού μάλιστα ο οποίος βασίλευσε από το 284 ως το 305 μ.Χ., ο ίδιος δεν θα καταφέρει να διοικήσει αυτή την αχανή αυτοκρατορία κι έτσι θα την χωρίσει σε Δυτική και Ανατολική δηλαδή σε 2 τμήματα που θα τα διοικούσαν 2 αυτοκράτορες! Αυτό θα είναι αρκετό για να ανοίξει ο δρόμος των μεγάλων αλλαγών καθώς μετά την παραίτηση του Διοκλητιανού και μετά από αγώνα και μεγάλες προσπάθειες ο Κωνσταντίνος ο Μέγας, ο μελλοντικός βασιλιάς μιας νέας αυτοκρατορίας που θα ανατείλει λίγα χρόνια αργότερα και που θα κυριαρχήσει στην Μεσόγειο τα επόμενα 1000 χρόνια, θα καταφέρει να πάρει τον Αυτοκρατορικό θρόνο και της Ανατολικής και της Δυτικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας το 324 π.Χ.

Η κίνηση αυτή θα αποτελέσει κορυφαίο γεγονός και μαζί με την ίδρυση της πόλης της Κωνσταντινουπόλεως τον ίδιο χρόνο θα σημάνει η έναρξη μιας νέας εποχής που θα αναδείξει για άλλη μια φορά την μοναδικότητα του Ελληνικού Πολιτισμού. Η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία θα γίνει Βυζαντινή και σε πολύ λίγα χρόνια από τώρα θα καταφέρει να εξελληνιστεί με τέλειο τρόπο τόσο γλωσσικά όσο και πολιτιστικά με αποτέλεσμα ο Βυζαντινός Πολιτισμός να αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια της Ιστορίας της Ελλάδος. Το γεγονός πως ο Μέγας Κωνσταντίνος θα καταφέρει να πάρει τον Θρόνο σαν ένας και Μοναδικός Αυτοκράτορας κι η ίδρυση της Κωνσταντινουπόλεως, δεν σηματοδοτεί μονάχα την έναρξη μιας νέας εποχής και την λήξη των Ρωμαϊκών χρόνων Παράλληλα σηματοδοτεί την λήξη της Αρχαιότητας (Αρχαίοι Χρόνοι) που ξεκίνησε από την Εποχή του Σιδήρου (1.100 π.Χ.) και την είσοδο της Ελλάδας σε μια νέα εποχή που θα γνωρίσει για άλλη μια φορά δόξα, μεγάλη άνθιση στις τέχνες και στα γράμματα και έναν Τεράστιο Πολιτισμό που θα επηρεάσει ολόκληρο τον Κόσμο. Εισερχόμαστε στον Μεσαίωνα, εισερχόμαστε στην Βυζαντινή Περίοδο!

2 comments on “Ελληνιστική και Ρωμαική Περίοδος

  1. Καλημέρα, Μεχμέτ. Ευχαριστώ που μοιράστηκες μαζί τις εμπειρίες σου ανά την Ελλάδα. Όντως προσπαθούν να μας φορέσουν κοστούμι που δεν μας ταιριάζει. Εύχομαι να μην μείνουμε καναπεδάτοι.

  2. ΤΟ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΟΠΙΖΟΥΜΕ & ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΑ!

    Λόγω της θέσης μου, τυχαίνει να ταξιδεύω συχνά σε όλη την Ελληνική επικράτεια. Εάν και τα ταξίδια τα βαριέμαι, λόγω το ότι παλιά ήταν το επαγγελμά μου ξεναγός. Αλλά, ώς προέδρος της «Φιλότητας», δεν μπορεί να μην πας και να μην παραβρεθεις σε εγκαίνια και σε συναθροισεις που γίνονται.

    Σε μερικές από τις όμορφες πόλεις της χώρας μας, πριν απο μερικούς μήνες, όπως ο Απόστολος Παυλος, πήρα μια σύντομη ξενάγηση και έζησα αξέχαστες στιγμές με τις διάφορες κοινωνικές ομάδες και πλήθη σ’ αυτο το τόπο μας.

    Στην πρώτη συνάντηση που έγινε ήταν στο Χολαργό. Ηταν μια ημερίδα που αφορούσε «Ισλάμ και Δύση». Στην ημερίδα αυτή, άσχετα εάν ήταν ιδιωτική πρωτοβουλία και μέσα στο λεκανοπέδιο της Αττικής, υπήρχε ένας αγώνας να πούμε ή ένα αγχος στην ομάδα που το είχε οργανώσει. Παρόλο αυτό ήταν επιτυχής. Διότι, δεν ξέρω τι συμπέρασμα έβγαλαν οι ιδιοι οι οργανωτές, αλλά το δικό μου συμπερασμα ήταν οτι η Ελλάδα αποτελεί γέφυρα μεταξύ της Ανατολής και της Δύσης. Ότι και να κάνουν οι μέν και οι δέ τον κύριο λόγο στην διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος, χωρίς την συγκαταθεσή μας, τίποτε δεν γινεται, αλλά χρειάζεται μέντορας και να μην είναι ανθέλληνας. Η Ελλάδα πρέπει να δημιουργήσει δικιά της πολιτική σε ότι έχει να κανει με την Αλληλεγγύη των λαών, των Θρησκειων και των διαπολιτισμων.

    Επίσης, απο απλοι ανθρωποι που παραβρέθηκαν μέχρι και εκπρόσωποι συνδικάτων, ιδρυμάτων, συλλόγων και ινστιτούτων, στο πλαίσιο της ημερίδας-συμποσιου σκέφτηκαν δραστήρια για το Ελληνικό έθνους και για το μέλλον μας, με λίγα λόγια σκέφτηκαν για το Ελληνικό κράτος. Η ιδέα μόνο, να οργανώσουν μια ημερίδα τέτοια, είναι ότι ειναι, οι φίλοι της ψυχής και της καρδιάς. Είναι πολύ ευχάριστο για μένα, σε μια θύελλα που βρισκόμαστε ως χώρα, ως λαός να υπάρχει μία τετοια σκεπτική και δυναμική εθελοντική σκέψη και εργασία απο ανθρωπους που δεν περιμένουν τίποτα και απο κανέναν και με το μόνο γνώμονα το συμφέρον του Ελληνα και του Ελληνικού Εθνους.

    H ημερίδα καθυστέρησε να τελειώσει, λόγω που υπήρχε ενδιαφέρον εκμέρους του κοινού. Απο τήν άλλη πλευά ήθελα να δω το αποτέλεσμα και τα συμπεράσματα. Γι’ αυτό αργησα να φύγω και επειδή είχε δουλειά ο συνεργάτης μου, του ειπα να φύγει και ότι θα πάρω τα ΜΜΜ για να πάω σπίτι μου.

    Αφού τελείωσε, εφυγα αργά και ο δρόμος μου ηταν μέσα απο το Συνταγμα να περάσω, κατέβηκα στο Σύνταγμα. Τι να δώ; Θεέ μου! Η πλατεία του Συντάγματος είχε πλημμυρήσει απο χιλιάδες γυναίκες, κορίτσια, άντρες, μετανάστες-πρόσφυγες, άτομα όλων των ηλικιών κατέκλησαν όλη την πλατεία, ούτε λεωφορεία περνούσαν, ούτε Ι.Χ., αλλά ούτε υπήρχει θέση να ακουμπήσεις πουθενά. Όλοι είχαν μαζευτει και είχαν γίνει ένα, δεν υπήρχε κομματισμός και δεν έβλεπες διαφορά μεταξύ τους. Όλοι μαζί ενωμένοι και μια γροθιά είχαν γίνει. Τα ίδια συνθήματα φώναζαν και όλοι είχαν την ίδια σημαία και αυτή ήταν μία και Ελληνική.

    Αναρωτιέται κανείς τι ψάχνουν όλοι αυτοί; Όλοι μας διαφορετικά το βλέπουμε. Ορισμένοι τους λέμε αγκανακτισμένους και ορισμένοι τους λέμε εναντίον του μνημονειου,…κλπ. Ενώ, όλοι αυτοι οι ανθρωποι είχαν μαζευτεί, για να αποχαιρετήσουν την ποιότητα ζωής που είχαν και με την παρουσία τους έλεγαν σ’ αυτους που βρισκοντα μέσα στην Βούλη των Ελλήνων: «Είμαστε εδώ και όλοι έχουμε το διακαίωμα στην ζωή!», αλλά, κανείς απο αυτούς που ήταν μέσα στη βουλή δεν τους ενδιεφερε, όπως και δεν τους άκουγαν. Όπως, επίσης δεν βγήκε κανείς να τους ρωτήσει για το δράμα που ζούνε. Το μόνο που έβλεπες, ήταν οι αστυνομικοι όταν πλησίαζαν τα σύνορα των δυναστων μας, να τους ρίχνουν χημικα και να τους απωθούν απο την κόκκινη γραμμή. Λές και οι αστυνομικοι δεν είναι αδέλφια μας και ήρθαν απο άλλο πλανήτη, λές και αυτοί δεν αποχαιρετούνε μαζί τους την ποιότητα ζωής και είναι σε καλύτερη θέση. Επομένως, γιατί όλα αυτα; Τι τους έκανε και χαλούσαν όλο αυτο το μόρφωμα και το ωραίο μωσαικο που έβλεπα; Που ηταν το κακό, αφού για πρώτη φορά εβλεπες αυτό το ταμπλό στην Ελληνική κοινωνία; Για πρώτη φορά έβλεπες μία υπερηφάνεια, παρόλο που οι ανθρωποι χάνουν τις δουλιές τους, τα σπίτια τους, διαλύεται οτι έχουν αποκτήσει και η αγκανάκτηση τους είναι ζωγραφισμένη στα προσωπά τους. Παρόλο αυτό, έβλεπες να είναι τυλιγμένοι με την Ελληνική σημαία, να χτυπούν τα νταούλια, να ακούς τις κόρνες, να κυματίζει η Ελληνική σημαία, να χτυπάει η καμπάνα, πιό κάτω να ακούγεται ζουρνάς και μετά απο μία σιωπή μέσα απο τον εθνικό μας υμνο να στέλνουν ενα μηνυμα στους δυνάστες και στους προστάτες τους.

    Επειδή, μου φάνηκε πολύ σαν ένας πίνακας, παρόλο που το έβλεπα, αλλά δεν το πίστευα.

    Στη συνέχεια κατευθύνθηκα προς την Ομόνοια. Στην πλατεία της Ακαδημίας (Προπυλαια) τι να δώ; Εχουν μαζευτεί άλλοι τόσοι και έχουν γινει πάλι μια γροθιά και είναι εναντίον των εισβολέων όπου Ελληνική γής και Ελληνικό συμφέρον. Εκφυλίζονται τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ήταν αρκετός μεγάλος ο όγκος, για πρώτη φορά εβλεπα υπεύθυνη πορεία της κοινότητας αυτής, οι οποίοι συγκέντρωσαν όλους τους αγίους και τα σύμβολα του Ελληνικού Εθνους. Εκτός απο την πλατεια στα Προπύλαια ηταν γεμάτοι και οι γύρω δρόμοι. Όλοι τους σαν έλεγαν: «Έχουμε εμπιστοσύνη στον φίλο, αλλά και στον εχθρό, ότι αυτή η συγκεντρωση δημιουργει και δείχνει φόβο. Η φωνή μας είναι εδώ και τώρα, είμαστε οι ιδιοκτήτες του «Ελληνικού Έθνους», είναι ξεκάθαρο το μήνυμα και σαφέστατα πρέπει παραδοθεί αντ ‘αυτού».

    Αφού είδα όλο αυτό το ταμπλό, παρόλο που ήμουν κουρασμένος, δεν είχα φάει, αλλά με αναγκασε πάλι αυτο το ταμπλό πού έβλεπα, να γυρίσω πίσω στο Συνταγμα. Αυτή τη φορά ήταν η διαδρομή προς το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Δεν με ενδιέφεραν πιά(!) τα χημικά που θα αντιμετώπιζα, παρόλο που έχω προβλημα υγείας. Για εμένα ήταν σαν Συνταγματική Επιτροπή Συμφιλίωσης σαν να έχω λάβει την πρόσκληση, τόσο την Επιτροπή όσο και το Κοινοβούλιο που συνεδρίαζαν οι πολιτικοί και αφορύσε το «Ελληνικό έθνος» και «Ελληνικό κράτος» ήταν μία κλήση. Δεν μπορούσα να μήν ειμαι παρών, το είπαμε. Μπορώ, επίσης, να σας πώ, οτι ολα αυτά με είχαν φορτίσει με συναισθήματα και σκέψεις, που δεν ενιωθα τίποτα, λές και μου πήρε την εξάντληση μου.

    Την μεθεπόμενη μέρα, πάλι ήμουν στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, σε μια άλλη ημερίδα που δεν είχε σχέση με θέματα οικονομικά, αλλά πάλι μετατράπηκε στην Ελληνική οικονομία και την Ελληνική ύπαρξη μας. Επίσης, όλοι οι παρευρισκόμενοι στην αίθουσα το αντιμετώπιζαν με την ίδια ευαισθησία και έβλεπες τον ίδιο πίνακα, με την προηγούμενη μέρα.

    Σ’ αυτό που έζησα και εβλεπα στην Αθήνα, το ίδιο ηταν η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα και στην γενέτηρά μου στην Ξάνθη. Ηταν μία η οδός και ίδια η αντιμετώπιση του. Παρά την βροχή και το κρύο σε ορισμένες πόλης, η αλάνες γεμίζουν με νέους ανθρώπους, που δείχνουν ενδιαφέρον και είναι υπερήφανοι γι ‘αυτό που είμαστε.

    Μερικές φορές διαμαρτυρόμαστε και κάνουμε παράπανο στον εαυτό μας. Αναρωτιέμαστε τι συμβαίνει; Μήπως η χώρα θα βγει από το χέρι μας; Τι θα συμβεί στη συνέχεια; Ποια θα είναι η νέα γενιά μας, πως θα ονομάζεται και πως θα ζήσει; Εάν αυτή είναι η καταστασή μας, όπως, κάποιοι θέλουν οτι ειμαστε μακριά απο την εθνική συνείδηση και τον πατριωτισμό μας και μαλιστα επενδυουν σ’αυτο, τι συμβαίνει; Όλα αυτά που βλέπουμε, ο Έλληνας κατ ‘εξοχήν, πρέπει ο να ειναι ευτυχισμένος.

    Ναι, υπάρχουν μερικά παιχνίδια κατά του Ελληνικού έθνους, σε συνεργασία με τους τοπικούς συνεργατές τους, που είναι εγκατεστημένοι σ’ αυτό το τόπο και ειναι εμφανείς οι παγίδες τους. Αλλά υπάρχει μια άλλη πτυχή αυτής της πλάκας. Το «Ελληνικκό έθνος» που είναι πραγματικότητα πιά!…

    Έκανα αυτό το σύντομο γύρο και είδα ότι γινότανε. Το Ελληνικό έθνος, ώς προς την αντιμετώπιση του είναι πολύ δύσκολη ή και αδύνατη η αποστολή τους, απ’ όπου και εάν προέρχεται. Ειδικά αυτοί που πάνε να κόψουν και να ράψουν στο Ελληνικό έθνος κοστούμια και να τους σταματήσουν την πρόοδο και την ανάπτυξη του, λόγω της διακύμανσης που ζούμε. Εδώ τους λέω: «ότι δεν έχουν καμία τύχη και καμία δύναμη τους δεν φτάνει!!!» απέναντι στο Ελληνικό πνευμα. Σ’ αυτό το σημείο τους καλώ να τα παρατήσουνε και να αφήσουνε το «Ελληνικό έθνος» στην ησυχια τους. Σ’ αυτό το κόσμο κάποτε ειμασταν Κοιτώνα τους και με όλα αυτά που βλέπουμε θα γυρίσουμε πιο δυναμικοι και δημιουργικοι. Ο Ελληνισμός απαιτεί «Ανθρώπινη» ζωή και δίνει το παραδειγμα σε όλους τους λαούς «οτι έχουν δικαιωμα στην ζωή» και όλοι μας γίναμε αδέρφια γι’ αυτό και το προτιμούμε. Πήγα σε πολλά μέρη, είδα πολλά πραγματα, διοτι, το προηγούμενο επαγγελμά μου ήταν ξεναγός και δεν διαπιστωσα πουθενά αυτά τα κοινά. Το υπόλοιπο είναι δικό σας.

    TΟ ΝΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΜΑΣ, ΔΙΟΤΙ ΩΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΑ!!!…

    Φιλικά,
    Μεχμέτ ΙΜΑΜ,
    Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Μουσουλμάνων στην Ελλάδα, «Η ΦΙΛΟΤΗΤΑ»
    m.imam61@yahoo.gr

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s